whales! - Reisverslag uit Wood Island, Verenigde Staten van Loqui - WaarBenJij.nu whales! - Reisverslag uit Wood Island, Verenigde Staten van Loqui - WaarBenJij.nu

whales!

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wood Island

Vandaag rustig wakker geworden en de was gedaan. Ideaal systeem hier in de US. Nadat we 'propane' hebben bijgevuld op weg naar hopelijk 1 van de hoogtepunten van de reis: de zee op om walvissen te spotten! Gisteren onderweg bij Big Sur op Hw1 hebben we ze al van een afstand kunnen zien maar nu het echte werk!
We rijden naar Monterey, lopen via een mooie, levendige pier naar de Princess of Whales.

Eenmaal op het water zien we al snel zeeleeuwen en zeehonden. En na halfuurtje uitwaaien zien we dan de 1e potvissen. Ongelofelijk veel (in totaal wel 50) in verschillende groepen, begeleidt door honderden zeeleeuwen en vogels! En vlak bij de boot nadat de schipper de motor heeft afgezet. Zelfs volgens de schipper was dit uniek omdat ze wel heel dichtbij kwamen en zeer actief waren. Woorden schieten te kort als je dit ziet en hoort! Gewoon fantastisch. Na een uur dobberen (ook het weer werkte mee met een bijna vlakke oceaan) gingen we terug naar de haven. Onderweg nog talloze jelly fish, grote vissen en dolfijnen. Eenmaal terug nog lekker Clam Shouwder gegeten. En weer door!

Op onze route naar San Fransisco nog 1 tussenstop in Gilroy. Gilroy is de wereldhoofdstad van de knoflook maar ook houder van de grootste outlet van de US met 200 winkels! Shoppen dus. Met broeken, schoenen, shirts en een tasje voorJolanda weer verder naar SF.

De route dwars door SF gaat prima . We komen door Silicon Valley waar alle hq's staan van de grote ITbedrijven. Wat een dynamiek. Vlak voor onze bestemming in Marin pakken we nog 'even' de Golden Gate Bridge mee in de schemering. Wat een kick om met zo'n bakbeest over die brug te rijden. Onze camping blijkt weer prima, voor een stadcamping met zelfs de grootste plek. Morgen SF bekijken